Nationella prov i engelska

Här kommer två mycket användbara länkar till Skolverket. Dels hittar ni provdatumen och hur lång varje del är och dessutom finns provuppgifter från gamla NP.

Info om NP i engelska:
http://www.skolverket.se/sb/d/2916/a/16418#paragraphAnchor1


Uppgifter från gamla NP:
http://www.nafs.gu.se/prov_engelska/exempel_provuppgifter/engelska_ak9_exempeluppg/

Konsumentkunskapsläxa till v. 3

Besvara alla tvättfrågor med hjälp av boken.


Provschema v. 3 - 7

De prov som är spikade i dagsläget är
v. 3 tisdag: Franska och diagnos i engelska
v. 4 fredag: sv - sista inlämningdagen för barndomsarbetet, delen "Mig själv"
v. 5 tisdag: sista inlämningsdag gloslista engelska
       torsdag: frågor till boken ska lämnas in senast denna dag
       fredag: sv - sista inlämningsdag för barndomsuppgiften
v. 7 fredag: sista inlämningsdag för tk/kemi-rapporten

Nationella Prov

Datum för alla delprov i matte, svenska, engelska och NO finns i kalendariet på skolans hemsida.

Läxa i tyska

Till både fredag och tisdag är det glosor till kap. 4c "Jeder kann helfen".

Grammatikdiagnos i engelska

Tisdag 18/1 är det dags för en diagnos på -ing-former.


Engelska de närmaste veckorna

The boy in the striped pajamas

by John Boyne

 

Discussion in class

Wordlist

Written tasks

 

 

The discussion in class will be based on the following questions:

1.     Why are Bruno’s family moving from their house in Berlin?

Who are coming with them?

2.     Describe the members of the family.

3.     Why are the grandparents not moving with them?

4.     Compare the house in Berlin with the house in Out-With.

5.     How did Maria come to work in the family?

6.     Gradually Bruno learns how “the people in striped pajamases” are treated. Give examples.

7.     Describe Bruno’s contact with Herr Liszt and Lieutenant Kotler.

8.     “The dot that becomes a speck that becomes a blob…” Who is Shmuel? Describe Bruno’s and Shmuel’s friendship.

9.     What is happening to Gretel in Out-With?

10.                   What do you think the author John Boyne wants to tell his readers?

 

G-level

Answer all the questions on page 1 and take an active part in the discussion.

Write a list of 20 words which you can spell and translate. (Swe-Eng, Eng-Swe)

Write a letter to Bruno’s father or mother and tell them what you think of them.

 

VG-level

Answer all the questions on page 1 and take an active part in the discussion. The quality of your answers must be on VG-level.

Give three new questions to discuss. The questions are supposed to be on an advanced level.

Write a list of 30 words that you can spell and translate. (Swe-Eng, Eng-Swe)

Answer 2 of the questions for discussion on page 2-3 in the end of the book (not nr. 7).

 

MVG-level

Answer all the questions on page 1 and take an active part in the discussion. The quality of your answers must be on MVG-level.

Give five new questions to discuss. The questions are supposed to be on an advanced level.

Write a list of 40 words that you can spell and translate. (Swe-Eng, Eng-Swe)

Answer 4 of the questions for discussion on page 2-3 in the end of the book including nr. 7.

 

The wordlists you hand in are not to be written by hand!

 

Schedule

Jan 11th:  introducing the book

Jan 13th:  repetition of grammar, optional reading

Jan 18th:  grammar test, reading

Jan 20th:  reading

Jan 27th:  reading

Feb 1st:  reading, hand in your wordlists

Feb 2nd: You must have finished the book!

Feb 3rd:  discussion in class, hand in your own questions or the letter

Feb 8th or 10th: discussion of new questions and individual vocabulary test


Schema för hemkunskapen under vårterminen

 

 

 

Grupp 1

 

17/1  Emma K, Louise G

 

7/2  Simone, Julia

 

21/2  Victor, Jonte

 

14/3  Louise M, Jennica

 

4/4  Axel, Adde K

 

2/5  My, Rebecca

 

16/5

 

30/5 städning

 

 

Grupp 2

 

31/1  Carmen, Elin

 

14/2  Ami, Emma N

 

7/3  Karro, Sofia

 

21/3  Matte, Sigge

 

11/4  Eddie, Amanda N

 

9/5  Adde vS, Jimmy

 

23/5 städning

 

Den här terminen ansvarar ni för vilken mat som ska lagas. Ni jobbar parvis, se ovan.

 

Ni ska planera en 2-eller 3-rätters måltid. Ta hjälp av kokböcker, nätet, föräldrar. Undvik mat som innehåller nötter.

 

Skriv ner receptet för 2 personer, skriv en inköpslista för 12 personer. Lämna både recept och inköpslista till mig senast torsdagen innan det är er tur. Det går bra att maila recepten till mig: [email protected].

Helst vill jag ha alla era recept i början av terminen.

Detta är den enda läxan i den praktiska delen under den här terminen. Se till att ni sköter den!

 

När ni planerar ska ni framför allt ta hänsyn till 2 punkter

1)    Tidsåtgången (laga maten, äta, städa, diska måste hinnas med under 100 minuter)

2)    Kostnaden (se till att kostnaden per person inte är högre än max 45:-)

 

Be gärna om hjälp ifall ni är osäkra men fråga i god tid.


RSS 2.0